måndag 21 september 2009

Mode / Stil

Vem kan egentligen säga vad mode och stil är? Är det bara följa alla "modeller/skådespelare"? Det "rika folket"? Det borde ju vara bättre och bara klä sig som man vill? (med moraliska restriktioner). För det är bara DU själv som vet vilken DIN stil är.

Jag följde en "modeinriktning" häromdagen. Jag körde nämligen PJ (Partille Johnny) där man använder hårsnoddar till byxorna, nu tänker ni säkert "ja men hårsnoddar sätter ju alla upp byxorna med". Men sanningen är ju den att det inte riktigt är för att få byxbenen att hållas uppe. Utan detta är som på bilden, en färgglatt ben tack vare alla hårsnoddar.

Hade på mig detta under kvällen då jag åkte till min älskade flickvän. Tänkte skoja med henne. Grejen var ju den att jag skulle in och köpa chips och dricka. Visst kändes de pinsamt och gå in där med 7st färgglada hårsnoddar på vardera benet. Men har jag redan tagit på mig dem så tyckte jag ju att de kunde få sitta kvar. I vilket fall, nog hade jag förväntat mig blickar. Men att folk skulle stå och råstirra var väl kanske inte direkt förväntat.

Det som förvånade mig mest var en äldre herre. Han stog och kollade på mina ben och sen på mig och tillbaka på mina ben precis som om han beundrade mig. Jag undrar vad den mannen egentligen tänkte, om han beundrade mig för mitt mod att komma in där med alla dessa färgglada hårsnoddar runt benen, eller om han kanske bokstavligen tyckte det såg bra ut.

En sak är säkert med denna stil. Det tycks väldigt olika om den, antingen så tycker man att det är snyggt och att det är mode, eller så tycker man att det ser väldigt illa ut och att det är smaklöst. Den saken som är säker är att stilen, oavsett vad man tycker, får folk att skratta. Jag ska inte säga att jag ogillade att använda det, men att känna sig så iaktagen kändes inte bra alls.

Så är detta mode? Svaret är självfallet upp till var och en att tycka. Nog kan jag tycka att det är en stil. Men mode? Nej inte direkt ;)

Peace Out ;)

//Martin

6 kommentarer:

  1. Sant älskling. Men vet du vad, det ser väldigt roligt ut ;) fast allt ser bra ut på dig <3

    SvaraRadera
  2. Kör hårt vännen, man ska alltid ha (skapa)
    sin egen stil, sen är det ju bara kul om
    det uppskattas, alternativt inte....
    Kram L

    SvaraRadera
  3. Jag har en fråga, vart fick du tag på alla snoddar? jag menar det måste ju röra sig om ungefär 30 stycken :P haha

    SvaraRadera
  4. Du e fan inte frisk..... men kul ibland,,,o tokig ./Father

    SvaraRadera
  5. Kan nog säga att även jag fick ett par extra blickar vid kassan när vi inhandlade alla dessa förpackningar. Men det blev en skoj grej av det... =)

    SvaraRadera