söndag 30 augusti 2009

En dusch, Så mycket mer.

Jag står utanför duschen utan kläder, redo för att tvätta av mig all smuts som jag fått på mig under dagen. Jag vrider handtaget för att låta vattnet bli varmt innan jag går in i duschen. Jag kollar ut genom fönstret för att se alla kalla regndroppar falla ner till marken, det är alldeless grått. Jag vrider handtaget lite till och går in i duschen medans jag stänger dörrarna efter mig.

Jag känner hur vattnet omsluter mig, ser hur vattnet blir rött av rödfärgen som hamnat på min kropp under dagen. Mina tankar börjar snurra, jag står inte längre i duschen, jag står mitt i ingenstans. Alla mina tankar kretsar runt mig och jag kan inte finna någon av dem vettig. Jag tvålar in mig och inser snart att jag tagit schampo istället för tvål.

Jag känner hur de varma dropparna slår mot min kropp och drar med sig schampot ner. Varje droppe som slår mot mig bildar en ny tanke och de blir bara fler och fler. Mitt huvud vill sprängas av alla tankar.

Jag vrider av kranen och tvålar in håret, ser till att jag tar rätt denna gång. Känner hur mitt hår blir alldeless lödritt, jag inser då att jag tagit alldeless för mycket schampo. Jag vrider på kranen igen och känner återigen de varma vattendropparna. Hur de vrider ur mitt hår. Hur de sköjler bort allt schampo. Jag känner det rinner ner i mina ögon, det svider, men mina tankar är mycket starkare är smärtan i mina ögon.

Jag vrider återigen av kranen och sveper in mig i handduken. Jag går ur duschen och torkar av mig. Jag kollar ut genom fönstret och ser solen skina denna gång. Plötsligt försvinner alla tankar, förutom en. Den enda som spelar roll, den tanken som väger mest för mig. Den tanken som hela tiden får mig glad, den som gjort mig så mycket gott....

Jag älskar dig <3

1 kommentar:

  1. Du ser va skönt de e att duscha efter ett gott dagsverke...meningen med livet =hårt arbete thats life .....

    SvaraRadera