måndag 28 september 2009

Kärlek?

Vad är egentligen kärlek och vem kan säga vad kärlek är?

Kärlek är en stark känsla, förmodligen den starkaste och den mest påverkande känsla som existerar hos människor. Kärlek kan få dig att känna dig som att du står på toppen av ett berg och att allt är helt underbart, molnen täcker allt som är dåligt och du står där helt utan problem. Man kan omöjligt må bättre än just dessa ögonblick och det är dessa man vill ha, med den man älskar mest av allt. Den man litar på mest av allt och kan vända ryggen till för att man vet att den personen står bakom din rygg och skyddar den. Kärlek för mig är Linnea. De stunder vi delar står jag just på detta berg. Hela min kropp är fylld av lycka och glädje och det känns som inget kan gå fel. Att denna värld lever helt utan bekymmer och jag litar på henne. Det är en bra känsla.

Det finns en baksida med kärlek dock, den kan få dig att bokstavligen gå under. Att bli sårad av den du hyser kärlek till är förmodligen det jobbigaste som finns och det kan krossa dig totalt. Det finns nog ingen fysisk smärta som kan jämföra sig med den. Det händer till och med att man inte orkar leva för att man blivit så sårad och man tar sitt eget liv. Detta är ingen bra utväg dock då man skadar sina nära mer än sig själv. Om du någonsin känner för att ta ditt liv, tänk då på vilka konsekvenser det skulle få, hur många som skulle sakna dig, hur de skulle känna, alla tårar de skulle fälla, all tid de skulle sörja dig. Att svälja smärtan när man blir sårad är sanneligen inte lätt. Det är inte heller någon bra lösning, även om det är snäppet bättre än det tidigare. Det absolut bästa man kan göra är att prata med någon man litar på. Någon som kan förstå en. Oavsett om det är den som sårar dig så kan denna person fortfarande lyssna och förstå.

Att aldrig bli sårad är svårt. Men all lycka man får under dessa stunder när man står på toppen av berget räcker för att klara sig igenom det som är jobbigt och tungt. Om man vet att man är riktigt kär och älskar en person riktigt mycket så vet man att man klarar sig igenom allt och kan lösa alla problem. Det är bara du själv som vet när du är riktigt kär och älskar en person. Det är ingen som kan tala om för dig att du inte gör det. För i slutändan så är kärlek ändå en definition av dina egna känslor. Jag vet vad kärlek för mig är och det är en viss söt sak som får mig att vakna upp på morgonen med ett leende av guld och med en lycka som är väldigt svårslagen. Vad är kärlek för dig?


Jag älskar dig <3 Mer än mest <3 Mer än det går att förklara <3
Puss
//Martin

1 kommentar: